December och 10 dagar kvar till jul!

Det är bara 10 dagar kvar till jul nu! Tjoho!

Därför tänkte jag passa på att ge ut min önskelista!

Jag önskar mig:
- Skor (för jag fryser tassarna av mig)
- Pipleksaker (för att lättare kunna irritera husse och matte)
- Sommar (så att det blir många långa promenader och bus i skogen)
- Ett syskon (så jag slipper vara helt ensam när husse och matte är iväg)
- Studsbollar (min nya favorit =) jättekul att jaga)
- En weekend på ljusterö med selma (vill visa henne mitt smultronställe, där får man vara utonhus hur mycket man vill!)
- En kupévärmare (jätteskönt att ligga och mysa framför en sådan!)


Säger till om jag kommer på något mera!

Matte och jag har redan varit ute 2 gånger idag.. men husse ligger fortfarande och sover... okej jag och matte slocknade mycket tidigare igår.. men ändå.. Tycker att han ska komma och leka med oss.

Igår kom det över två personer, den ena hade jätteroliga vantar! Jag försökte ta dem hela tiden..
Dem gick ganska fort också.. trodde nästan att jag skrämde iväg dem.. men de skulle tydligen bara kolla på lägenheten.


Vet att det nästan är en månad sedan jag skrev. Men det har ju krånglat med internet och sen har vi haft ganska mycket saker på schemat.

T.ex. i helgen så har vi varit på 60årsfest med buffé... jag har varit ganska risig i magen.. en tant gav mig ett väldigt starkt kycklingspett när inte husse och matte såg.. tror det tillsammans med allt som ALLA slank under borden inte var så bra i efterhand..
Dagen efter var vi på pepparkaksbak.. och oj vad mycket oxfilé  jag fick! Mumma.. men med tankte på dagen innan så kanske det inte var så bra... Men oj vad  gott det var..

Så den här veckan får jag nog nöja mig med torrfoder och grisöron!


Jag vill verkligen att det ska bli varmare. Jag tar iaf reda på alla de få timmar då solen är framme!
Lapa sol på soffan!




Vi har börjat med en ny tradition här  på S:t Pers.. Den kallas eftermiddags tupplur! jättemysigt!




Men nu ska jag och matte fixa lite julkort innan vi väcker husse!

Slick i näsan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0